• Kalendář akcí a kurzů pro doktorandy

Kalendář akcí a kurzů pro doktorandy

‹  Duben 2023  ›

SoNe
12
PoÚtStČtSoNe
3456789
PoÚtStČtSoNe
10111213141516
PoÚtStČtSoNe
17181920212223
PoÚtStČtSoNe
24252627282930

16. února 2023 – 31. prosince 2023

Proofreading aneb korektura textů v ČJ

DOKTORANDI

Ach ten češtin! Někdy se v pravopisu, gramatice a stylistice nevyzná ani rodilý mluvčí. A proto je proofreading českých akademických textů zase v kurzu. Ale POZOR, platí nová pravidla pro přihlášení!


16. února 2023 – 31. prosince 2023

Proofreading aneb korektura textů v AJ

DOKTORANDI

Služba proofreading aneb korektura akademických textů v angličtině je zpět! Pokud si nejste jisti gramatikou, pravopisem nebo stylistikou, neváhejte využít pomocné ruky rodilé mluvčí z Velké Británie! POZOR, platí nová pravidla pro přihlášení!


26. dubna 2023

How to create a scientific poster

Mezi jednu z důležitých disciplín propagace vědecké práce patří vytváření posteru. Přijďte se informovat o tom jakou metodu, jaké nástroje a jakou formu můžete zvolit.

Můžete si s sebou přinést podklady pro přípravu vlastního posteru.


11. května 2023

Library Webinar: Taylor & Francis and Think. Check. Submit.

Zveme Vás na webinář Think. Check. Submit, který se bude věnovat podpoře autorů a výzkumných pracovníků v průběhu publikačního procesu.


15. května 2023 – 31. května 2023

Vzdělávací program pedagogických dovedností LS AR 2022/2023, II. běh

Zatímco učitelé na středních, ale i základních školách musí projít důkladnou didaktickou přípravou, u vysokoškolských učitelů to vesměs požadováno není. Přitom začít vyučovat bez odborné přípravy není vůbec snadné; někdy to může být dokonce mimořádně obtížné. A proto existuje tento kurz. Ať už vás výuka teprve čeká a chcete se na ni s předstihem dobře připravit, nebo už učíte a chtěli byste svoji výuku posunout na vyšší úroveň, nabízíme vám kurz, který vám pomůže toho dosáhnout. Přiblíží vám stěžejní poznatky vysokoškolské didaktiky založené na evidence-based přístupu. Také vám umožní přicházet s vlastními otázkami či tématy a společně na ně hledat odpověď.


22. května 2023

Differentiation of Instructions

One of the key factors ensuring the high quality of education is addressing the variety of different educational needs of all learners. Contemporary theories of teaching/learning emphasize the fact that each learner has different needs and abilities which must be properly addressed in the process of education. The aim of the workshop is to present methods of differentiation of instructions that help to achieve this goal.


5. června 2023 – 15. června 2023

Angličtina akademického světa

DOKTORANDI

S jistojistou anglickou výbavou dokonce i za řečnický pult na konferenci! Ano, je to možné! Zúčastněte se webináře s oblíbeným lektorem angličtiny, Jasonem Hwangem v jednom ze dvou nabízených termínů.


20. srpna 2023 – 23. srpna 2023

Letní škola vysokoškolské pedagogiky

Srdečně vás zveme na letní setkání plné inspirace a nových poznatků. Pozornost bude zaměřena na témata: výuka na vysokých školách a rozvoj pedagogicko-psychologických dovedností. Tento meziuniverzitní event spolupořádá CCŽV UK (platforma Paedagogium) a CŽV ZČU (platforma Pedadesk). Těšíme se na Vás!


2. října 2023

Welcome Day pro nové Ph.D. studující

DOKTORANDI

Studuješ nově doktorský program na Univerzitě Karlově a chceš se seznámit s tím, co tě čeká? Pak rozhodně nezmeškej Welcome Day pro nové Ph.D. studující, kde se dozvíš nejen potřebné informace, ale seznámíš se i s dalšími začínajícími kolegy!


10. října 2023

Value and Quality in Health Care: Czech and American Perspectives

Attend a Czech-American conference!

It focuses on the issue of increasing efficiency and quality (not only) Czech healthcare and economic aspects. The second part of the conference is devoted to new scientific knowledge in neurology.

 

Vlastenecký sál (Patriotic Hall)

10th October 2023 (9 am - 5 pm)





19. října 2023

Angličtina akademického světa

DOKTORANDI

S jistojistou anglickou výbavou dokonce i za řečnický pult na konferenci! Zúčastněte se webináře s oblíbeným lektorem angličtiny Jasonem Hwangem a vystupujte v akademickém světě jako profesionál!




23. října 2023 – 8. ledna 2024

Práce se stresem pro doktorandy

Stres nelze ze života zcela eliminovat. Se stresem se ale můžeme naučit zacházet tak, aby nás neničil a nepůsobil nám v dlouhodobém horizontu tělesné obtíže. Skupina Práce se stresem vám nabídne řadu tipů a technik, jak se stresem lépe pracovat.

Během podzimu a zimy se potkáme celkem pětkrát. Budeme pracovat ve skupině 12-15 účastníků.


26. října 2023

Jak na vědecký článek: Efekt(i)vní úvod

DOKTORANDI

Dlouhé zírání do prázdného dokumentu. A jak začínáte vy se psaním vědecké práce v angličtině? Naučte se, jak správně sepsat úvod akademického textu s rodilou mluvčí z Británie!


30. října 2023

Mindfulness-informed Cancer Care

STUDENTS

Fostering well-being for medical professionals and their patients, a workshop for medical students by Trish Bartley from Oxford Mindfulness Foundation

Workshop for those who are training in medicine and interested in work with people with cancer or other chronic illnesses and would like to know more about mindfulness - explore what this might offer them and their work. There is a promissing research showing that mindfulness practice may contribute to improving the wellbeing of healthcare professionals.


30. října 2023

Join the Debate!

Join the Debate with PostDoc Dr. Lenka Slavíková

Come and debate with PostDoc RNDr. Lenka Slavíková, Ph.D. from Faculty of Mathematics and Physics, who will share her experience with the position of PostDoc.

Reservation: HERE

October 30, 2023 at 5:45 p.m

Hybernska Campus


1. listopadu 2023

Věda na Hradě

Srdečně vás zveme na první ze série přednášek Věda na Hradě.

>> Vojtěch Novotný: Biologická a kulturní rozmanitost světa: proč ji tu máme, k čemu slouží a jak ji můžeme zachovat?

Po skončení přednášky, která proběhne v sále Nejvyššího purkrabství na Pražském hradě, jste srdečně zváni na číši vína, která bude následovat. Rezervace zde.

 

středa, 1. listopadu 2023 od 18 hodin

Pražský hrad – Nejvyšší purkrabství (Jiřská 11/2)


6. listopadu 2023

Doktorand není evenťák: Jak se nebát uspořádat konferenci

Ph.D. STUDUJÍCÍ

Mladí vědci na konferencích nejen dřepí a přednášejí, ale také je sami pořádají. Jenže ne všichni vědí, co všechno to obnáší. Přijď to zjistit na náš seminář a uvidíš, že to zvládneš i ty!


8. listopadu 2023

Myšlenkové mapy v praxi

Ph.D. STUDUJÍCÍ

Opustila tě múza? Potřebuješ chytit kreativitu alespoň za zadní nohy, rozvinout nápad a lépe si pamatovat? Nauč se dobře zacházet s myšlenkovými mapami s Petrem Ludwigem online!


4. prosince 2023

Jak na vědecký článek: Závěrečná část a kritika literatury

Ph.D. STUDUJÍCÍ

Věděli jste, že závěr vědecké práce se dělí na podčásti? Na semináři s Eleanor Lurring se zaměříme na jednu z těch nejzajímavějších: diskusní sekce. Dozvíte se, co do ní patří, jak ji napsat a jak ji vhodně propojit s úvodní kritikou literatury.


11. prosince 2023

Jak na vědecký článek: Žádost o grant

Ph.D. STUDUJÍCÍ

Tajemství úspěšně podaných grantů tkví především ve způsobu, jakým je napsaná žádost. Poradíme vám, jak zdůraznit jedinečnost vašeho projektu a jak přesvědčit hodnotící komisi, aby mu dala zelenou.


14. prosince 2023

Jak na vědecký článek: Abstrakt

Ph.D. STUDUJÍCÍ

Každá vědecká práce potřebuje abstrakt. Víte, co všechno do něj patří a jak ho správně sepsat v angličtině? Zúčastněte se našeho semináře a zeptejte se rodilé mluvčí z Británie!


11. ledna 2024 – 31. prosince 2024

Proofreading aneb korektura textů v AJ

Ph.D. STUDUJÍCÍ

Využijte pomocnou ruku, která se vám nabízí při psaní akademických textů v angličtině. Pokud si nejste jisti gramatikou, pravopisem nebo stylistikou, nechte si svůj text zkontrolovat rodilou mluvčí z Velké Británie.


11. ledna 2024 – 31. prosince 2024

Proofreading aneb korektura textů v ČJ

Ph.D. STUDUJÍCÍ

Ach ten češtin! Někdy se v pravopisu, gramatice a stylistice nevyzná ani rodilý mluvčí. Proto nabízíme pomocnou ruku v podobě proofreadingu českých akademických textů.


18. ledna 2024

Inspiration Café

Zúčastněte se neformálního setkání vysokoškolských vyučujících. Tématem prvního setkání jsou principy kooperativního učení s důrazem na jejich aplikaci na vysokých školách.

 

18. ledna 2024, 15:00-17:30

Divadelní klub Kampusu Hybernská (Hybernská 4, Praha 1, budova A, třetí patro).


28. února 2024

Taxation in the Czech Republic

Are you interested in finding out more about taxation in the Czech Republic and your obligations as a taxpayer? Sign up for the webinar now!

 

February 28, 2024, 10:00-12:00 am.


1. března 2024 – 24. května 2024

Vysokoškolská pedagogika

V kurzu se naučíte projektovat výuku, stanovovat cíle výuky, plánovat a realizovat činnosti včetně reflexe naplánovaných činností.

Osvojíte si, jak studenty správně motivovat, jak rozvíjet kompetence své i studentů.

Dostanete příležitost rozvíjet se v oblasti osvojování pedagogických přístupů a dalších pedagogických dovedností a strategií při práci s lidmi.

(určeno primárně pro studenty a zaměstnance PřF UK)

Kurz se uskuteční na adrese: Viničná 7, Praha 2, učebna B2P


5. března 2024

Writefull - automatic proofreading of scientific writing

Writefull is a tool for academic writing that provides advanced proofreading in English. It is designed for all researchers and students who write and publish scientific texts in English, although they are non-native speakers.

 

5th March, 15:00

on-line


11. března 2024

Seminář pro zájemce o doktorské studium

Uvažuješ o doktorském studiu?

Přijď se informovat o tom, co to obnáší, co vědět, co nezapomenout a co by ti mohlo ve studiu výrazně pomoct.

 

11. března 2024; 13:00 - 14:30

Kampus Hybernská, budova A, 3. patro; nově i online


13. března 2024

Kariérní den na UK

STUDUJÍCÍ + ČERSTVÍ ABSOLVENTI

Chystáte se brzy vstoupit do pracovního světa? V rámci Kariérního dne na UK si vyberete ze spousty aktivit, které vám pomohou nastartovat vaši kariéru. Těšíme se na vás v březnu v Kampusu Hybernská.


18. března 2024

How to Become a Reflective Teacher

Join our workshop tailored for educators aiming to enrich their teaching through reflection. Discover and master reflective tools and techniques, allowing you to critically assess your methods, engage with feedback received, and improve instructional strategies.

 

March, 18; 14:00 - 17:00

online


19. března 2024

Leadership – Jak se stát inspirativním leaderem?

Zajímá Vás, jak fungují lídři, za kterými rádi jdeme? Chcete sami inspirovat ostatní?

Zveme Vás na další ze série Inovačních workshopů CPPT UK, kterým tentokrát provede kouč a „leader praktik“, Jiří Bréda.

 

úterý 19. března 2024, 9:00 – 12:00

Kampusu Hybernská v budově D, 2. poschodí


20. března 2024

Jak dále zlepšit své pedagogické dovednosti (kurz pro pokročilé učitele)

Učitelé jsou sice neustále mezi lidmi, ale před třídou zpravidla stojí sami. Sami také své hodiny chystají a zpravidla i reflektují. O to důležitější je setkávat se s jinými učiteli. V rámci semináře bude vytvořen prostor pro setkání s jinými učiteli, kteří budou mít možnost v bezpečném, otevřeném a inspirativním prostředí sdílet vlastní zkušenosti, formulovat otázky a čerpat inspiraci od ostatních.


20. března 2024

Výsledky učení

Program je zaměřen na výsledky učení (intended learning outcomes), tj. nástroj vhodný k ověřování znalostí, dovedností a postojů. Jde o seznam zadání, která jsou formulována pro studenty jednoznačně srozumitelným způsobem; jsou měřitelná pro možnost objektivního posouzení, zdali je student splnil nebo ne; jsou splnitelná a provázána s realistickým odhadem času potřebného k jejich splnění bez podvádění.


21. března 2024

Práce se zpětnou vazbou od studujících

Interaktivní workshop seznamuje účastníky s možnostmi využití zpětné vazby od studujících pro zdokonalování vlastních pedagogických schopností. Vychází přitom z předpokladu, že i. efektivní sebezdokonalování vyžaduje nejen opakovanou činnost, ale i systematickou reflexi; a ii. zpětná vazba od studujících může výrazně pomoci při vyhodnocování dosavadních postupů. V rámci workshopu si účastníci v praxi vyzkouší ověřené nástroje a postupy pro efektivní získávání zpětné vazby od studujících (dotazníky sledující kritéria významná pro úspěšné vyučování, zpětnovazební skupinová setkání...). Workshop zahrnuje kreativní část, v níž účastníci společně vytvoří návrh zpětnovazebního dotazníku, který bude sledovat vnímanou úroveň osvojení kompetencí identifikovaných v Rámci pro efektivní výuku na Univerzitě Karlově.


25. března 2024

Doctoral Peer Club: Sdílej úvod své práce

Ph.D. STUDUJÍCÍ

Už se vám někdy stalo, že jste ve své vědecké práci psali o jablkách, ale vaši čtenáři vyčetli hrušky? Možná vám jen schází dobrá konstruktivní kritika! Přidejte se do workshopové skupinky Ph.D. studujících, ve které získáte podporu, dozvíte se, jak čtenáři vnímají vaše psané sdělení a naučíte se pracovat se zpětnou vazbou v angličtině!


25. března 2024

Jak vést kvalifikační práce Bc. a Mgr. studentů?

Jak přistupovat k vedení práce studenta,

jaké zásady dodržovat, jaký postup zvolit

a jak dovést studenta k úspěšné obhajobě?

Toto a mnoho dalšího se dozvíte na této přednášce.

Kurz je koncipován především pro nové a začínající vedoucí.

 

25. března 2024; 15:00 - 17:00

Kampus Hybernská, budova D, 2. patro


4. dubna 2024

Active learning: Crafting Engaging Learning Environments

PhD STUDENTS

Universities are expected to educate skilled graduates who possess great problem-solving skills. This is possible when appropriate methods of teaching are chosen and students are active and involved in the teaching-learning process. Many years of research proves that students should do more in class than just listen. They should read, write, discuss and engage in problem-solving activities. Most importantly, to be actively engaged, students need to undertake higher-order thinking tasks such as analysis, synthesis and evaluation. Thanks to active learning, not only do we improve students’ participation in class, but also develop their core transversal competencies. 


4. dubna 2024

Jak pracovat se studentem v krizi (modelové situace)

Workshop je koncipován jako navazující pro absolventy prvního semináře Jak pracovat se studentem v krizi. Workshop je zaměřen na rozvoj dovedností při jednání se studenty v náročných životních situacích. Těžištěm setkání bude nácvik modelových situací, při kterých si účastníci vyzkouší roli studenta v krizi, jednajícího pracovníka a pozorovatele. Reflexe této zkušenosti a praktická doporučení řešení zvýší kompetence účastníků při jednání se studentem v krizi.


5. dubna 2024

Doctoral Peer Club: Název a abstrakt

Ph.D. STUDUJÍCÍ

Už se vám někdy stalo, že jste ve své vědecké práci psali o jablkách, ale vaši čtenáři vyčetli hrušky? Možná vám jen schází dobrá konstruktivní kritika! Přidejte se do workshopové skupinky Ph.D. studujících, ve které získáte podporu, dozvíte se, jak čtenáři vnímají vaše psané sdělení a naučíte se pracovat se zpětnou vazbou v angličtině!


9. dubna 2024 – 28. května 2024

Vzdělávací program pedagogických dovedností (LS AR 2023/2024)

Zatímco učitelé na středních, ale i základních školách musí projít důkladnou didaktickou přípravou, u vysokoškolských učitelů to vesměs požadováno není. Přitom začít vyučovat bez odborné přípravy není vůbec snadné; ba někdy mimořádně obtížné. A právě proto existuje tento vzdělávací program. Ať už vás výuka teprve čeká a chcete se na ni s předstihem dobře připravit, nebo už učíte a chtěli byste svoji výuku posunout na vyšší úroveň, nabízíme vám program, který vám pomůže toho dosáhnout. Vychází nejen z letitých zkušeností, které mají s výukou a školením jeho lektoři, ale také z evidence-based přístupů k vysokoškolské výuce.


9. dubna 2024

Reflective Teams

The method proposed in this workshop has been developed and piloted as part of the ‘Intercultural Reflection on Teaching’ (IntRef) project funded by Erasmus+. The “Reflecting Team” is an activity which will enable the participant to share and discuss teaching with colleagues from other disciplines and faculties, and applies models of collegial co-supervision. Academic teachers provide problems encountered during teaching which are discussed by a group of peers facilitated by a moderator.

More information can be found here.


16. dubna 2024

Designing group learning activities

Pro více informací klikněte zde.


17. dubna 2024

E-zdroje ve výuce

aneb příklady dobré praxe.

Zúčastněte se webináře pro vyučující a doktorandy o používání e-zdrojů ve výuce. Přednášejícími budou pedagogové z různých vysokých škol, kteří Vám ukážou, jaké úkoly svým studentů zadávají i jak je posléze vyhodnocují.

 

17. dubna 2024, 9:30 - 12:30

Online - MS Teams


17. dubna 2024

Researchers as Educators: Strategies for Effective University Teaching

The workshop aims to equip researchers with the essential skills needed to be effective educators in a university setting. Participants will focus on developing teaching strategies, engaging students effectively, and adapting their research expertise to create impactful learning experiences.


22. dubna 2024

Práce s nadanými studenty v prezenční a distanční výuce

Práce s nadanými žáky může pro vyučujícího představovat jak radost tak frustraci. 

Seminář je věnovaný problematice nadaných studentů a prohloubení profesních kompetencí pedagogů při práci s nadanými studenty. Cílem je inspirovat pedagogy při práci s nadanými studenty a seznámit je se základními tématy nadání. Budeme hledat odpovědi na otázky, jak s nadáním zacházet a rozvíjet ho, jak získat větší vhled a citlivost při práci s nadanými studenty, případně jaké jsou možnosti jejich identifikace. 


Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na:  
Máte dotaz?
Kontakt

Univerzita Karlova

Rektorát

odbor pro studium a záležitosti studentů

oddělení doktorského studia

Ovocný trh 560/5

Praha 1, 116 36

Česká republika


Identifikátor datové schránky: piyj9b4

IČO: 00216208 

DIČ: CZ00216208


Jak k nám