22. ledna 2025 – 5. února 2025
Kurz rozvíjí pedagogické dovednosti vyučujících humanitních a sociálněvědních oborů. Zaměřuje se na postupy a dovednosti pro zvyšování kvality výuky na vysoké škole, metody motivace a aktivizace studujících, plánování výuky, cíle a výsledky učení, práci s hodnocením a zpětnou vazbou (formativní hodnocení) a zajišťování bezpečného a respektujícího prostředí pro učení. Kurz je založen na aktivním učení a směřuje k praktickým dovednostem, spíše než teoretickým znalostem. Účastníci na konci kurzu umí reflektovat kvalitu své výuky, koncipují svoji výuku ve vazbě na výsledky učení, umí navrhnout atestaci předmětu ve vazbě na výsledky učení, umí ve výuce zohlednit požadavky na respektující a bezpečné prostředí, rozumí principům evidence-based teaching a principům aktivního učení.
27. ledna 2025
Setkání je zaměřeno na problematiku studentů se specifickými vzdělávacími potřebami a psychickými obtížemi.
Cílem setkání je přiblížit problematiku studentů SSP pedagogům a provést je možnostmi, jak reagovat, jak se studenty pracovat, jak proaktivně řešit tyto problémy.
30. ledna 2025
Zveme vás na Inspiration Café s tématem Jak na formativní hodnocení ve vysokoškolské výuce? Přijďte se inspirovat, jak formativní hodnocení podporuje učení, motivaci a samostatnost studujících a jak je efektivně začlenit do výuky na vysokých školách.
30. ledna 2025; 15:00 –17:30
Divadelní klub Kampusu Hybernská, budova A, 3. patro
31. ledna 2025
Tento program se zaměřuje na reflexi vlastních komunikačních návyků a seznámení se s principy komunikace, které vedou studující k přijetí odpovědnosti za vlastní učení a chování. Budeme sdílet konkrétní situace, do kterých se se studenty dostáváme (například reagování na výmluvy) a v nich budeme sdílené principy zkoušet.
4. února 2025
SPSS, pro který vybrané fakulty UK nově pořídily licence. Znalostí pokročilé statistiky ani programování netřeba, důležité je nadšení!
4. února 2025; 9:00 - 12:00
online
4. února 2025 – 5. února 2025
Kurz je zaměřen na rozvoj pedagogických dovedností. Účastníci se naučí efektivně plánovat, realizovat a hodnotit výuku, motivovat studenty a vytvářet kvalitní vzdělávací prostředí. Kurz nabízí praktické informace a dovednosti, které účastníkům umožní efektivně a kvalitně vyučovat a je navržen tak, aby podpořil pedagogickou zručnost účastníků a poskytl jim konkrétní nástroje pro zlepšení kvality jejich výuky, a to nezávisle na jejich současném stupni zkušeností v oblasti vzdělávání.
5. února 2025
Cílem workshopu je sdílet, jakým způsobem zavádíme studentská portfolia ve vysokoškolské výuce, jak s nimi pracujeme během studia a k čemu nám a studentům slouží při státních závěrečných zkouškách. V rámci workshopu ukážeme, jak strukturujeme a vyučujeme semináře zaměřené na tvorbu pedagogicko-psychologického portfolia. Účastníci si zažijí jeden z těchto seminářů z perspektivy studentů a bezprostředně po tom budou mít možnost reflektovat svoji zkušenost a porovnávat ji případně se svou vlastní. Ukázka výuky bude věnována samotnému smyslu portfolia, který nemusí být studentům vždy na první pohled zřejmý. Účastníci budou mít možnost nahlédnout do písemných reflexí, které studenti vkládají do portfolia. S oporou o tyto ukázky se společně pokusíme formulovat kritéria, jež studentům pomáhají si uvědomit, co činí reflexi kvalitní a užitečnou pro vlastní profesní růst. Workshop bude uzavřen diskuzí, kterou zaměříme na použití portfolií u státních závěrečných zkoušek.
26. února 2025
Učitelé jsou sice neustále mezi lidmi, ale před třídou zpravidla stojí sami. Sami také své hodiny chystají a zpravidla i reflektují. O to důležitější je setkávat se s jinými učiteli. V rámci semináře bude vytvořen prostor pro setkání s jinými učiteli, kteří budou mít možnost v bezpečném, otevřeném a inspirativním prostředí sdílet vlastní zkušenosti, formulovat otázky a čerpat inspiraci od ostatních.
12. března 2025
Program je zaměřen na výsledky učení (intended learning outcomes), tj. nástroj vhodný k ověřování znalostí, dovedností a postojů. Jde o seznam zadání, která jsou formulována pro studenty jednoznačně srozumitelným způsobem; jsou měřitelná pro možnost objektivního posouzení, zdali je student splnil nebo ne; jsou splnitelná a provázána s realistickým odhadem času potřebného k jejich splnění bez podvádění.
25. března 2025
Seminář je navržen tak, aby účastníkům poskytl hlubší porozumění a praktické dovednosti v oblasti konstruktivistického přístupu k vysokoškolské výuce, který klade důraz na aktivní učení studujících. Účastníci získají inspiraci do své výuky, a to prostřednictvím prožití vybraných metody aktivního učení z pohledu studenta i z pohledu vyučujícího a jejich následné reflexe.
Výběr metod bude zaměřen na výuku zejména menších skupin studentů (cca 30 studentů) typu „seminář“.
Univerzita Karlova
Rektorát
odbor pro studium a záležitosti studentů
Ovocný trh 560/5
Praha 1, 116 36
Česká republika
Identifikátor datové schránky: piyj9b4
IČO: 00216208
DIČ: CZ00216208