Na této stránce jsou informace zejména pro doktorandy didaktických oborů. (najdete-li chybu, napište prosím na nada.vondrova@pedf.cuni.cz).
Koordinační rada pořádá každý rok na podzim metodologický semináře, jehož cílem je podnítit diskusi o metodologii didaktických výzkumů, které jsou realizovatelné studujícími doktorského studia v omezeném čase jejich studia. Studentky a studenti získají cennou zpětnou vazbu, která současně může být inspirací pro další účastníky. Seminář je výrazem snahy vytvořit společnou platformu pro oborové didaktiky napříč univerzitou.
Pátý seminář se bude konat 27. 11. 2024 od 14:00 v místnosti M306 Pedaggoické fakulty UK, Myslíkova 7 (prezenční formou).
K účasti se hlaste prostřednictvím registračního formuláře: https://forms.office.com/e/m45cacUz9U
Termín pro přihlášení k aktivní účasti je 10.11.2024. Poté budete informováni, zda jste byli vybráni do programu.
Koordinační rada organizovala i několik webinářů zaměřených na metodologii pedagického výzkumu, na jejichž záznam se můžete podívat.
Roman Švaříček, Jaroslava Simonová, 31.3.2022: Využití akčního výzkumu v pedagogických vědách
Dominik Dvořák, 28. 6. 2022: Co známe, když známe jeden případ: případová studia jako výzkumná strategie
Karel Starý: Začínáme s MAXQDA
Karel Starý: MAXQDA pro mírně pokročilé
V nakladtelství Springer vyšla velmi užitečná kniha pro začínající výzkumníky v didaktice matematiky, která může být ale užitečná i pro doktorandy jiných didaktických oborů. Kniha je open access: Compendium for early career researchers in mathematics education
Užitečná pomůcka pro tvorbu literature reviews: PRISMA
Ke stejnému tématu doporučujeme i záznam přednášky Mario Sanchez Aguilar: Literature Reviews in Mathematics Education Research
Univerzita Karlova
Rektorát
odbor pro studium a záležitosti studentů
Ovocný trh 560/5
Praha 1, 116 36
Česká republika
Identifikátor datové schránky: piyj9b4
IČO: 00216208
DIČ: CZ00216208